perjantai 29. heinäkuuta 2011

Piikkejä ja puomitreeniä

Laran raivotautirokotus meni umpeen kesäkuun alussa, enkä oo itekkään huomannu sitä, mutta ollaan kumminkin oltu sen jälkeen neljissä näyttelyissä ja yhdissä mätsäreissä. Huomasin ton vasta Oulussa, eikä sielläkään kuitenkaan moitittu, koska uusien rokotussääntöjen mukaan rabiesrokotus on voimas kolme vuotta (tai jotain sinnepäin). Käytiin tänään kumminkin rokottamassa Lara, ja se sai siinä samalla kennelyskärokotuksen, ompahan yks huoli vähemmän :) Ei välittäny piikistä mitään. Viimeksi kun punnitsin sen, se paino 3,3kg ja ny 3,7, melkeen puoli kiloa enemmän! Tottakai laitan sen piikkiin, että sitä on varmasti syötetty enemmän ja liikutettu vähemmän nyt ku oon ollu ite pois kotoa...

Tällä viikolla ei ollu agilityreenejä, joten käytiin tossa kentällä reenailemassa itteksemme. Tai niin oli tarkotus - loppujenlopuks en saanu kuitenkaan estekontin lukkoa auki! Saa nauraa. Kontissa on siis kaikki muut esteet paitsi puomi, rengas, A, kepit ja keinu, joten mun piti unohtaa ohjauskuviot joita olin suunnitellu. Hiottiin sitte kontakteja puomilla ja otettiin lyhyitä ratoja puomilla, kepeillä ja renkaalla, ja koitettiin pitkästä aikaa A'takin yksittäisenä esteenä. Kepit Lara muisti hyvin ulkomuistista, tosin mulla jäi syksylläkin niiden opetus puoleenväliin, eli reeniä vaan! Oisin kauheesti halunnu jonkun kuvaamaan, koska meidän reenejä ei oo ikinä kuvattu videolle, mutten saanu kentälle kaveria... En tiärä tosiaan mikä siinä lukos oli, yleensä jopa mä oon saanu sen auki ihan normaalisti.

En oo ton Lontoon reissun jälkeen oikeen jaksanu mennä mihinkään, oon vaan ollu Laran kans kotona, hiottu kaukoja, paikkamakuuta ja jättäviä liikkeitä ja oon totuttanu sitä ruohonleikkuriin. Pari viikkoa sitte Laran piti olla sisällä kun ruohonleikkuri käynnistettiin, ja siltikin se alotti oven takana hirveen metelin ja hyppimisen. Oon totuttanu sitä ruohonleikkuriin aika paljon ruuan, leikin ja tokon (onko parempaa häiriötä kun työnnettävä, jumalattoman meluisa ruohonleikkuri vieres) avulla, eikä se välitä tosta enää mitään! En kyllä tiedä, pitäskö mun itkeä vai nauraa, kun koira on kolme ennenkun tottuu ruohonleikkuriin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti