perjantai 19. lokakuuta 2012

Kotiläksyjä syyslomalla



Oon tosiaan ollu tän viikon lomalla, eikä mulla oo ollu koulua kahteen viikkoon, kun viime viikon olin tetissä. Lauantaina oli Kauhajoen kisat joista jo postasinkin, ja sunnuntaista keskiviikkoon olin Helsingissä Ullan ja meidän vaihtarin Angelan kanssa. Porukatkin oli Helsingissä sunnuntain, joten Lara oli päivän yksin, ja Elli kävi ruokkimassa ja lenkittämässä sen.


Tänään tehtiin pitkä ja mutainen rämpimislenkki metässä, ja sen jälkeen suunnattiin pitkästä aikaa kentälle! Äiti verkkas Laran sillä välin kun rakensin ton radan ja perussarjan, ja tehtiin sitten alkuun neljä toistoa perussarjaa, taitaa olla ensimmäinen minkä laitoin tohon videolle. Valmennuksesta saatiin tosiaan kotiläksyksi toi viime valmennuksen rata, erityisesti vaikeat kohdat.

Noi esteet on niin väärillä paikoilla, ihan liian lähellä toisiaan ja muutenkin. Tehtiin aluksi ihan vaan putkelle asti, ja monta toistoa otettiinkin! Laralle oli kertyny hirveesti virtaa ja se vaan sinkoili miten sattuu, kun taas ite olin ihan hukassa ja ohjasin sen jo neljän ensimmäisen aidan aikana monesti väärältä puolelta, unohdin ohjauksen tai muuten vaan olin auttamattomasti hukassa. En muistanu yhtään miten olin ohjannu ton toisen aidan valmennuksessa, ja kun nyt jälkeenpäin katoin videoita niin ohjasin nyt tosi typerästi ja vaikeasti, mutta koira teki loistavasti ohjaukseen nähden. Toi putkelle kääntäminen meni paljon pienemmällä kaarella kuin valmennuksessa, ja muutenkin noi kaarteet oli tosi sieviä.

Alkupätkän jälkeen halusin tehdä koko radan putkeen, ja olin positiivisesti yllättynyt siihen! Toi on musta aika haastava rata kokonaisuudessaan, koska se on pitkä, samoja esteitä hinkataan useita kertoja, siinä on paljon kiertoja ja jo muistaminen on hankalaa. Muita varsinaisia virheitä ei kuitenkaan tullut kuin toi kepeille vieminen vasemmalta, koska Lara haki ensin toiseen väliin, mutta meni oikein toisella yrityksellä. Keppien jälkeen tein ite virheen ja ohjasin sen putken väärään päähän. Kepeistä tykkäsin kyllä muuten! Aidoilla 11-13 kaarteista tuli tosi laajat, ja aan kontaktit meni ihan nipinnapin, niitäkin on pakko hioa.

Olin tohon koko rataan aika tyytyväinen enkä halunnu väsyttää koiraa liikaa, kun vauhti väheni jo tossakin huomattavasti, niin otettiin sitten 7-13 pätkää kaarteiden takia. Aika hidasta, mutta ihan tosi hallittua ja siistiä menoa omaan silmään :) Loppuun tehtiin vaan parit kepit molemmilta puolilta niin, että aloitettiin ja lopetettiin putkiin, ettei totu että saa palkan aina keppien jälkeen. Oikealle hakeutu aika vähällä avulla, mutta vasemmalla otin vastakkaisen käden, ettei menny ekasta välistä ohi, ja alkutahmeuden jälkeen tuli ihan kivat kepit! Huomenna vielä keppejä takapihalla ja sitten Turku here we come!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti